Home > Politics > PolitiFact Rates Fox News Claim That Ginsburg Died As 'Mostly False'
Politics U.S.
PolitiFact Rates Fox News Claim That Ginsburg Died As 'Mostly False'

U.S.—After Fox News inadvertently aired a graphic claiming Supreme Court Justice Ruth Bader Ginsburg had died, fact-checking website PolitiFact quickly corrected the cable news channel's error, rating the claim as "mostly false."

"Fox News claimed in a graphic that Ginsburg had passed," the brief fact check article read. "This is mostly false. The evidence indicates that Ginsburg is at least slightly alive. If she were all dead, there would be only one thing you could do: go through her robes and look for loose change."

PolitiFact employees confirmed at publishing time they were checking in on Ginsburg hourly so they could update the fact check should the situation change.

Breaking: Paypal Now Available

Many of you told us you wouldn't subscribe until we offered Paypal as a payment option. You apparently weren't bluffing, so we finally caved and added Paypal. Now — like the unbeliever faced with God's invisible qualities displayed in nature — you are without excuse.